Merkittävää kehitystä asiakastyytyväisyydessä – NPS 2025 osoittaa vahvan nousun
Vuoden 2025 asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset osoittavat, että asiakkaiden kokemus Reka Kaapelista on parantunut selvästi.
NPS-tulos nousi viime vuodesta ja siirtyi hyvältä tasolta erittäin hyvälle tasolle, mikä kertoo siitä, että asiakkaiden halukkuus suositella yritystä on kasvanut merkittävästi.
Suosittelu ja vastuullisuus vahvimmat
Suosittelu nousi parhaimmaksi osa-alueeksi ja kasvoi viime vuoteen verrattuna, mikä osoittaa asiakkaiden olevan erityisen halukkaita suosittelemaan Reka Kaapelin tuotteita ja palveluita eteenpäin. Vastuullisuus oli toiseksi vahvin osa-alue ja siinä nähtiin merkittävää kasvua:
”On hienoa nähdä, että toimenpiteemme vastuullisuuden parissa näkyy myös asiakkaiden kokemuksissa. Olemme määrätietoisesti kehittäneet toimintaamme niin ympäristövastuun kuin sosiaalisen vastuun osalta, ja asiakkaiden luottamus osaltaan kannustaa meitä jatkamaan tällä tiellä”, sanoo laatu- ja vastuullisuuspäällikkö Kari Ingalsuo Reka Kaapelilta.

Nopeus, ketteryys ja innovatiivisuus kehittyivät voimakkaasti
Luotettavuus pysyi samalla korkealla tasolla vuosina 2024 ja 2025, kun taas asioinnin helppous, tekninen tuki ja aktiivisuus paranivat selvästi. Erittäin merkittävä parannus tapahtui nopeuden ja ketteryyden osa-alueella, vaikka vuoteen on mahtunut haastaviakin hetkiä.
Myös innovatiivisuudessa nähtiin huomattava muutos: ”Innovatiivisuuden selkeä kasvu kertoo, että uudistumisemme ja uudet ratkaisumme ovat tavoittaneet asiakkaat. Tämä antaa meille vahvan pohjan kehittää tuotteitamme ja palveluamme edelleen”, toteaa Reka Kaapelin tuotekehitysjohtaja Mika Mutru.

Yhdessä kohti parempaa asiakaskokemusta ja sähköistettyä tulevaisuutta
Reka Kaapeli kiittää lämpimästi kaikkia kyselyyn vastanneita. Jokainen palaute on korvaamaton mahdollisuus oppia ja parantaa. Palaute ohjaa kehitystyötä ja auttaa vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden tarpeisiin.
Myös toimitusjohtaja Jari Ojala iloitsee tuloksia ja kommentoi: ”On ilo huomata, että asiakkaamme kokevat kehityksemme myönteisesti. Olemme yhdessä asiakkaidemme kanssa löytäneet ratkaisuja, jotka vievät meitä eteenpäin. Palaute on meille arvokas kompassi, jonka avulla kehitämme palveluitamme, tuotteitamme sekä sähköistämisen ja kestävän kehityksen ratkaisuja jatkuvasti paremmiksi. Kiitos asiakkaillemme luottamuksesta ja yhteistyöstä.”
Mikä on NPS?
NPS (Net Promoter Score) on kansainvälisesti käytetty mittari, joka kertoo asiakkaiden halukkuudesta suositella yritystä eteenpäin. Vastaajat antavat arvosanan asteikolla 0–10, jossa 9–10 tarkoittaa suosittelijoita, 0–6 arvostelijoita ja 7–8 passiivisia. NPS-luku lasketaan vähentämällä arvostelijoiden osuus suosittelijoiden osuudesta. Tulos voi vaihdella välillä –100 ja +100. Yleisesti ottaen alle 0 vaatii parannusta, 0–30 on hyvä, 30–70 erittäin hyvä ja 70–100 erinomainen tulos.